NaCoBeZU z chemii dla klasy 8


1. Poznajemy wzory i nazwy kwasów.                 NaCoBeZU:

 1. Podaj nazwy i wzory kwasów (HCl, H2S, HNO3, H2SO3, H2SO4, H2CO3, H3PO4)

 2. Wskaż wodór i resztę kwasową w kwasie.

 3. Wyznacz wartościowość reszty kwasowej.

 4. Zdefiniuj pojęcie: kwasy.

 5. Zapisz wzory w.w. kwasów.

 6. Opisz budowę kwasów beztlenowych i tlenowych.

 7.Wyjaśnij obecność wartościowości w nazwie niektórych kwasów i oblicz ją.

 8. Oblicz masy cząsteczkowe w.w. kwasów, stosunek masowy pierwiastków i zawartość procentową pierwiastków w ich cząsteczkach.


2. Opisujemy właściwości kwasu chlorowodorowego                            NaCoBeZU:

 1.  Wymieniam zasady BHP dotyczące obchodzenia się z kwasami.

 2. Opisuję budowę kwasów beztlenowych na wzorze ogólnym.

 3. Zapisuję wzór sumaryczny i strukturalny kwasu chlorowodorowego.

 4. Wskazuję wodór i resztę kwasową w kwasie chlorowodorowym.

 5.  Wyznaczam wartościowość reszty kwasowej.

 6. Opisuję właściwości kwasu chlorowodorowego.

 7. Opisuję zastosowanie kwasu chlorowodorowego.

 8.  Zapisuję równania reakcji otrzymywania kwasu chlorowodorowego.


3. Omawiamy właściwości i zastosowanie kwasów siarkowego (IV) i (VI).    NaCoBeZU:

 1. Zapisuję wzory sumaryczne i strukturalne.

 2. Wskazuję wodór i resztę kwasową we wzorach.

 3. Odróżniam kwasy tlenowe od beztlenowych.

 4. Wyznaczam wartościowość niemetalu w kwasie.

 5. Opisuję właściwości stężonego roztworu kwasu siarkowego(VI).

 6. Podaję zasadę bezpiecznego rozcieńczania stężonego roztworu kwasu siarkowego(VI)

 7. Opisuję zastosowania obu kwasów.

 8. Zapisuję równanie reakcji otrzymywania obu kwasów.


4a. Omawiamy właściwości i zastosowanie kwasu azotowego(V)      NaCoBeZU:

 1. Zapisuję wzór sumaryczny i strukturalny kwasu azotowego(V).

 2. Zapisuję równanie reakcji otrzymywania kwasu azotowego(V)

 3. Opisuję właściwości kwasu azotowego(V)

 4. Opisuję reakcję ksantoproteinową

 5. Planuję doświadczalne wykrycie białka w próbce żywności (w serze, mleku, jajku).


4b. Omawiamy zastosowanie kwasu węglowego i fosforowego(V).  NaCoBeZU:       

 1. Opisuję właściwości kwasów węglowego i fosforowego(V).

 2. Opisuję zastosowania kwasów węglowego i fosforowego(V).

 3.  Zapisuję wzory sumaryczny i strukturalny kwasów węglowego i fosforowego(V).

 4. Zapisuję równanie reakcji otrzymywania kwasów węglowego i fosforowego(V).

 5. Planuję i wykonuję doświadczenie, w którego wyniku można otrzymać kwas węglowy oraz kwas fosforowy(V).


5. Wyjaśniamy na czym polega dysocjacja jonowa kwasów?           NaCoBeZU:

 1.  Definiuję pojęcia: „jon”, „kation”, „anion”.

 2. Wyjaśniam, na czym polega dysocjacja jonowa kwasów.

 3. Zapisuję i odczytuję wybrane równania reakcji dysocjacji jonowej kwasów.

 4.  Definiuję kwasy zgodnie z teorią Arrheniusa.

 5.  Definiuję pojęcie „odczyn kwasowy”.

 6. Wymienia wspólne właściwości kwasów i wyjaśnia z czego wynikają.

 7. Napisz równania dysocjacji kwasów: HBr, H2SO3, HClO4

 


6. Porównujemy właściwości kwasów.                        NaCoBeZU:

 1.Wyjaśniam pojęcie „kwaśne opady”.

 2.Wymieniam przykłady związków chemicznych odpowiedzialnych za powstawanie kwaśnych opadów i źródeł tych związków.

 3. Proponuję sposoby ograniczenia powstawania kwaśnych opadów.

 4. Analizuję proces powstawania kwaśnych opadów oraz skutki ich działania.

 5. Opisuję różnice między sposobami otrzymywania kwasów tlenowych i beztlenowych.


7. Badamy pH roztworów.                        NaCoBeZU:

1. Wymieniam rodzaje odczynu roztworów.

2. Badam odczyn roztworu.

3.  Omawiam skalę pH.

4. Określam barwy wskaźników (fenoloftaleiny, wskaźnika uniwersalnego, oranżu metylowego) dla poszczególnych odczynów.

5. Określam odczyn roztworu na podstawie znajomości jonów obecnych w roztworze.

Zad. dla chętnych: Przy pomocy zaparzonej herbaty i wywaru z czerwonej kapusty sprawdź odczyn: mydła, proszku do prania,

płynu do mycia szyb. Opisz obserwacje i wnioski z doświadczenia.


8. Poznajemy zasady pisania nazw i wzorów soli.                       NaCoBeZU:

1. Wskazuję metal i resztę kwasową we wzorze soli.

2. Wskazuję wzory soli wśród zapisanych wzorów związków chemicznych.

3. Opisuję budowę soli.

4. Tworzę nazwy soli na podstawie ich wzorów. 

 5.Zapisuję wzory sumaryczne soli na podstawie ich nazw (siarczków i chlorków, siarczanów(VI), azotanów(V), fosforanów(V), węglanów). 

 


9. Na czym polega dysocjacja jonowa soli?                       NaCoBeZU:

1.W jaki sposób dysocjują sole?

2.Zapisz równania reakcji dysocjacji jonowej wybranych soli, np. chlorku sodu.

3.Podziel sole ze względu na ich rozpuszczalność w wodzie.

4. Wyjaśnij, dlaczego wodne roztwory soli przewodzą prąd elektryczny.           

5. Zaplanuj i wykonaj doświadczenie pozwalające zbadać rozpuszczalność wybranych soli w wodzie.

6. Zaplanuj i wykonaj doświadczenie pozwalające zbadać odczyn roztworu soli.


10. Wyjaśniamy przebieg  reakcji zobojętniania.  NaCoBeZU:

1.Definiuję pojęcie „reakcja zobojętniania”. 

2.Wyjaśniam przebieg reakcji zobojętniania. 

3.Zapisuję równanie reakcji otrzymywania chlorku sodu i siarczanu(VI) sodu (reakcja zobojętniania) w postaci cząsteczkowej i jonowej.

4.Odróżniam zapis cząsteczkowy od zapisu jonowego równania reakcji chemicznej. 

5.Tłumaczę rolę wskaźnika w reakcji zobojętniania.


10. Reakcje metali z kwasami.  NaCoBeZU:

1. Określam, korzystając z szeregu aktywności metali, które metale reagują z kwasami według schematu: metal + kwas → sól + wodór str.75, zad.3,4 str.76

2. Odczytuję równania reakcji metali z kwasami. Str.74

3. Zapisuję cząsteczkowo i jonowo równania reakcji metali z kwasami. zad.1,2 str.76

4.Opisuję doświadczenia przeprowadzone na lekcji np. reakcje magnezu z kwasami.

5.Planuję doświadczenie otrzymywania soli w reakcji kwasu z metalem. Zad.5,6 str.76



11. Reakcje metali z kwasami.  NaCoBeZU:

1. Określam, korzystając z szeregu aktywności metali, które metale reagują z kwasami według schematu: metal + kwas → sól + wodór str.75, zad.3,4 str.76

2. Odczytuję równania reakcji metali z kwasami. Str.74

3. Zapisuję cząsteczkowo i jonowo równania reakcji metali z kwasami. zad.1,2 str.76

4. Opisuję doświadczenia przeprowadzone na lekcji np. reakcje magnezu z kwasami.

5. Planuję doświadczenie otrzymywania soli w reakcji kwasu z metalem. Zad.5,6 str.76

Zad. dom. Rozwiąż ćwiczenia w temacie 11.


12. Otrzymujemy sole w reakcjach tlenków metali z kwasami.  NaCoBeZU:

1.Zapisz cząsteczkowo i odczytaj równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków metali z kwasami.z.2.str.78

2. Podaj sposób otrzymywania soli trzema podstawowymi metodami (kwas + zasada, metal + kwas, tlenek metalu + kwas) z.4.str.78         

3. Zapisz cząsteczkowo i jonowo równania reakcji tlenków metali z kwasami z.3.str.78

4. Opisz doświadczenia obejrzane na lekcji – reakcje tlenku miedzi(II) i tlenku magnezu z kwasem solnym (schemat, obserwacje, wniosek).

5. Zaplanuj doświadczenie otrzymywania soli w reakcji tlenku metalu z kwasem.

 


13. Reakcje wodorotlenków z tlenkami niemetali.          NaCoBeZU:

1.       Zapisz cząsteczkowo i jonowo oraz odczytaj równania reakcji otrzymywania soli w reakcji wodorotlenków metali z tlenkami niemetali.  Z.1 s.79

2.       Dobierz substraty w reakcji wodorotlenku metalu z tlenkiem niemetalu na podstawie wzoru sumarycznego soli. Z. 2 s.79

3.       Opisz dośw. ze str.79 – reakcję tlenku węgla(IV) z zasadą wapniową.

 

14. Na czym polega reakcja strąceniowa?   NaCoBeZU:

 1.       Co to jest reakcja strąceniowa? Podr.str.80

 2.       Odczytuję informacje z tabeli rozpuszczalności wodorotlenków i soli.

 3.       Zapisuję i odczytuję proste równania reakcji strąceniowych w postaci cząsteczkowej i jonowej

 4.       Opisuję doświadczenie obejrzane na lekcji (schemat, obserwacje, wniosek).

 Zad. dom. 1, 2, 3 str.82


16. Porównujemy właściwości soli i wymieniamy zastosowania najważniejszych soli.         NaCoBeZU:

 1.Wymień zastosowania najważniejszych soli .str.88-92

 2. Oblicz zawartość procentową metalu w soli.str.93 zad.3

 3. Wymień przykłady soli występujących w przyrodzie. Str.85-87

 4. Zidentyfikuj sole na podstawie podanych informacji. str.93 zad.1

 


17. Poznajemy naturalne źródła węglowodorów.        NaCoBeZU:

1. Wymień naturalne źródła węglowodorów.str.99

2. Podaj zasady bezpiecznego obchodzenia się z gazem ziemnym, ropą naftową i produktami jej przeróbki.

3. Zdefiniuj pojęcie „węglowodory”.

4. Zad.1-4 str.102

 Zadanie domowe: Opisz skutki wydobywania i wykorzystywania ropy naftowej.


18. Poznajemy szereg homologiczny alkanów.          NaCoBeZU:

1. Odróżniam wzór sumaryczny od wzoru strukturalnego, półstrukturalnego i grupowego

2. Definiuję pojęcia: węglowodory nasycone, szereg homologiczny.

3. Podaję wzór ogólny szeregu homologicznego alkanów.

4. Wykonuję proste obliczenia dotyczące węglowodorów. (stosunek masowy, procent masowy).z. 5 s.107

5. Zapisuję wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz podaj nazwy dziesięciu pierwszych (na ocenę dostateczną „pierwszych pięciu”) w szeregu alkanów z wykorzystaniem ich wzoru ogólnego.

Zadanie domowe: Naucz się na kartkówkę z alkanów i źródeł węglowodorów.


19. Opisujemy właściwości metanu i etanu.             NaCoBeZU:

1. Wymień właściwości fizyczne i chemiczne metanu i etanu. str.109 i 111.

2. Wyjaśnij, na czym polegają spalanie całkowite i niecałkowite.

3. Wymień zastosowania metanu i etanu.

4.  Zapisz i odczytaj równania reakcji spalania całkowitego oraz niecałkowitego metanu i etanu.

5. Zaprojektuj doświadczenie chemiczne: identyfikacja rodzajów spalania węglowodorów.

 


20. Porównujemy właściwości alkanów i ich zastosowań.         NaCoBeZU:

1. Wymień wspólne właściwości alkanów. s.113

2. Wskaż, od czego zależą właściwości węglowodorów (np. stan skupienia, lotność, palność).

3. Opisz właściwości benzyny.              

4. Wymień zastosowania alkanów.

5. Zapisz równania reakcji spalania całkowitego i niecałkowitego alkanów. 1 i 2 s.118

 


21. Poznajemy szereg homologiczny alkenów.          NaCoBeZU:

1. Zdefiniuj pojęcia „węglowodory nienasycone” i „alkeny”. s.119

2. Wymień zasady tworzenia nazw alkenów na podstawie nazw alkanów.

3.  Zapisz wzór ogólny szeregu homologicznego alkenów i zad. 1, 2, 3, 4 s.125.

4. Zapisz nazwy,  wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne alkenów o określonej liczbie atomów węgla w cząsteczce (od 2 do pięciu atomów węgla).

5. Wymień właściwości etenu. Obejrzyj film docwiczenia.pl Kod: C8DQTE 

6. Zapisz równania reakcji, którym ulegają alkeny rozwiązując  zad.6 - 8 s.125.

 


22. Poznajemy szereg homologiczny alkinów.           NaCoBeZU:

1.Zdefiniuj pojęcie „alkiny”. s.126

2.Wymień zasady tworzenia nazw alkinów na podstawie nazw alkanów.

3.Zapisz wzór ogólny szeregu homologicznego alkenów oraz naucz się nazw,  wzorów sumarycznych, strukturalnych i półstrukturalnych alkenów o określonej liczbie atomów węgla w cząsteczce (od 2 do 5 atomów węgla), zad. 1, 2, 3 s.130

4.Omów sposób otrzymywania etynu (czynności, obserwacje, wnioski, równanie reakcji) .

5. Wymień właściwości i zastosowania etynu 

6. Zapisz równania reakcji, którym ulegają alkeny rozwiązując  ćw. 43 s.72 i zad.4 - 6 s.130.

Zad. dom. zad. 7, 8 str.130 


23. Porównanie właściwości alkanów, alkenów i alkinów.       NaCoBeZU:

1.Jak odróżnić doświadczalnie węglowodory nasycone od węglowodorów nienasyconych?

 zad. 5, 6, 7, 8* str. 133.

2.Wyjaśnij przyczyny większej aktywności chemicznej węglowodorów nienasyconych w porównaniu z węglowodorami nasyconymi.

3.Omów właściwości węglowodorów nasyconych i nienasyconych. z. 1, 2, 4, 9, 11* s. 133.

4.Wyjaśnij przyczyny większej aktywności chemicznej węglowodorów nienasyconych w porównaniu z węglowodorami nasyconymi.

5. Wykonaj obliczenia dotyczące węglowodorów zad. 10 str. 133.

 


24. Piszemy nazwy i wzory alkoholi.           NaCoBeZU:

1.Wyjaśnij, czym jest grupa funkcyjna.

2.Zdefiniuj alkohole jako pochodne węglowodorów. Zad.1 str.141

3.Wymień reguły tworzenia nazw systematycznych alkoholi.

4.Wymień pierwiastki chemiczne wchodzące w skład alkoholi.

5.Zapisz wzór ogólny alkoholi.

6.Zapisz wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz podaj nazwy alkoholi pierwszych czterech z szeregu homologicznego. Zad.2, 3, 6 str.141

 Zad. dom. Zad.4 i 5 str.141


25. Badamy właściwości etanolu.              NaCoBeZU:

1.   Opisz najważniejsze właściwości metanolu i etanolu.  s. 144 - 147, z.1 s.149

2.   Omów negatywne skutki działania etanolu na organizm ludzki. s.149

3.   Zapisz równania reakcji spalania metanolu i etanolu. z. 4 s.149

4.   Wymień podstawowe zastosowania metanolu i etanolu. z.3 i 5 s. 149

Zad. domowe.: Opisz fermentację alkoholową


26. Opisujemy właściwości i zastosowanie glicerolu.         NaCoBeZU:

1.Zaprojektuj i wykonaj doświadczenia chemiczne, w których wyniku można zbadać właściwości glicerolu oraz opisz najważniejsze właściwości glicerolu.

2.Zapisz równania reakcji spalania glicerolu.

3.Wymień zastosowania glicerolu.

4.Zapisz wzory sumaryczny i strukturalny glicerolu.

5. Zad.1,3,4 .


27. Porównujemy właściwości alkoholi.     NaCoBeZU:

1.    Jaki odczyn ma roztwór alkoholu?

2.    Jak zmienia się stan skupienia, rozpuszczalność w wodzie, zapach i reaktywność alkoholi ze wzrostem długości łańcucha węglowego? S.154

3.    Zapisz równania reakcji spalania alkoholi. zad.1 s.156

Rozwiąż zad.2,3,4 s.156 i ćwiczenia do tematu 27.


28. Piszemy nazwy i wzory kwasów karboksylowych.                               NaCoBeZU:

1.    Wymień przykłady kwasów organicznych występujących w przyrodzie.s.157-160

2.    Wymień zastosowania kwasów karboksylowych. s.163 i 168

3.    Zapisz wzór ogólny kwasów karboksylowych.

4.    Zapisz wzory sumaryczne i strukturalne prostych kwasów karboksylowych oraz wymień ich nazwy zwyczajowe i systematyczne. Z.1, 2, 3, 4 s.160

5.    Rozwiąż z. 5, 6 s.160 .


29. Opisujemy właściwości kwasu metanowego.   NaCoBeZU:

1. Zaznacz we wzorze kwasu metanowego grupę alkilową;) i resztę kwasową.

2. Określ najważniejsze właściwości kwasu metanowego. s.161 i z.1 s.163

3. Podaj nazwy (systematyczne, zwyczajowe) soli kwasu metanowego.

4. Zapisz równania dysocjacji jonowej, reakcji kwasu metanowego z metalami, z tlenkami metali, z  zasadami oraz równanie reakcji spalania kw. metanowego.

5. Wymień podstawowe zastosowania kwasu metanowego w 



30. Opisujemy właściwości kwasu etanowego.    NaCoBeZU:

1.Wymień podstawowe zastosowania kwasu etanowego (octowego).

2.Opisz najważniejsze właściwości kwasu etanowego.

3.Wykonaj i opisz doświadczenia chemiczne, w których wyniku można zbadać właściwości kwasu octowego (reakcja dysocjacji elektrolitycznej, reakcja z zasadami, metalami i tlenkami metali, reakcja spalania).

4. Opisz proces, w którym powstaje kwas etanowy.(warunki, równanie reakcji)

Zad.1-5 str.168


31. Poznajemy wyższe kwasy karboksylowe. ( 2 godz. lek.)      NaCoBeZU:

 1. Podaj nazwy wyższych kwasów karboksylowych oraz zapisz ich wzory sumaryczne. s. 169

 2. Wyjaśnia, dlaczego wyższe kwasy karboksylowe nazywane są kwasami tłuszczowymi.

 3. Opisz zastosowania wyższych kwasów karboksylowych. s. 173

 4. Określ najważniejsze właściwości wyższych kwasów karboksylowych. dośw. 33

 5. Zapisz równania reakcji spalania wyższych kwasów tłuszczowych. z.1 s. 173

 6. Doświadczalnie udowodnij, że dany kwas karboksylowy jest kw. nienasyconym. dośw. 34

 7. Wskaż wiązanie podwójne we wzorze kwasu oleinowego.

 8.  Opisz, na czym polega reakcja wyższego kwasu karboksylowego z zasadą sodową i potasową. dośw. 36   

 9.  Zdefiniuj pojęcie mydła i ich podział.

 


32. Porównujemy właściwości kwasów karboksylowych.            NaCoBeZU:

1.        Wymień właściwości, na które ma wpływ długość łańcucha węglowego. s.174

2.        Wymień cechy wspólne i różniące niższe i wyższe kwasy karboksylowe

3.        wyjaśnia zależność między długością łańcucha węglowego a stanem skupienia i reaktywnością kwasów karboksylowych.

4.        Podaj przykłady kwasów organicznych występujących w przyrodzie i ich zastosowania.

5.        Zapisz równania reakcji chemicznych poznanych na lekcjach o kwasach karboksylowych z.1-6 s.176

 

 


33. Na czym polega reakcja estryfikacji?              NaCoBeZU:

 1.         Na czym polega reakcja estryfikacji? S.179

 2.          Zapisz wzór estrów oraz zaznacz grupy estrową i alkilowe?

 3.         Opisz właściwości estrów w aspekcie ich zastosowań.s.179, 180,181

 4.         Utwórz nazwy estrów. Tab.16 s. 178 i zad.3 s.181             

 5.         Zapisz równania reakcji chemicznych prostych kwasów karboksylowych z alkoholami monohydroksylowymi. Zad.1.s,181

 6.         Opisz doświadczenie chemiczne umożliwiające otrzymanie estru octanu etylu. S.177

 


34. Opisujemy budowę i właściwości aminokwasów.        NaCoBeZU:

 1. Zdefiniuj aminokwasy. s.182

 2. Wymień miejsca występowania amin i aminokwasów.

 3. Opisz budowę oraz właściwości aminokwasów na przykładzie glicyny.  z.4/185

 4. Zapisz równanie reakcji tworzenia dipeptydu z glicyny i z.5 s.185.

 5. Wskaż wiązanie peptydowe i omów reakcję kondensacji aminokwasów.


35. Klasyfikujemy tłuszcze ze względu na pochodzenie i stan skupienia.         NaCoBeZU:

 1.Wymień pierwiastki chemiczne, których atomy wchodzą w skład cząsteczek tłuszczów.

 2. Podaj definicję tłuszczów i sposób ich otrzymywania. s.190.

 3. Opisz właściwości tłuszczów. s.191 -193

 4. Sklasyfikuj tłuszcze pod względem stanu skupienia i pochodzenia i podaj przykłady.

 5. Zaprojektuj doświadczenie chemiczne umożliwiające odróżnienie tłuszczu nasyconego od tłuszczu nienasyconego.

 6. Omów funkcje pełnione w organizmie przez tłuszcze.


36. Badamy właściwości białek.                (2 godz.)                                  NaCoBeZU:

 1. Podaj definicję białek. s.197

 2.  Wymień pierwiastki chemiczne, których atomy wchodzą w skład cząsteczek białek.

 3. Wymień miejsca występowania białek. s. 196

 4. Podaj przykłady białek.

 5. Zaplanuj doświadczenie chemiczne umożliwiające wykrycie białka s.198

 6. Opisz właściwości białek s.199 na podst. doświadczenia badającego zachowanie białka pod wpływem: ogrzewania, stężonego roztworu etanolu, kwasów i zasad, soli metali ciężkich  i soli metali lekkich.

 7. Wymień czynniki, które powodują denaturację i koagulację białek.

 8. Objaśnij pojęcia: „denaturacja”, „zol”, „żel”, „koagulacja”, „peptyzacja” , „wysalanie białek”.


37. Poznajemy skład i p odział sacharydów.NaCoBeZU:

 1.Wymień pierwiastki wchodzące w skład cząsteczek sacharydów na podst. dośw. s.202

 2.Podaj przykłady sacharydów i miejsca ich występowania.

 3. Opisz podział sacharydów. 

 4. Podaj wzór ogólny sacharydów. zad. 1, 3, 4, 5, 6 s.203.

 5. Wyjaśnij pojęcia: węglowodany, cukry proste, monosacharydy, cukry złożone, oligosacharydy, polisacharydy.



38. Opisujemy budowę i właściwości glukozy i fruktozy-monosacharydów.                            NaCoBeZU:

 1.Wymień pierwiastki chemiczne, których atomy wchodzą w skład cząsteczek cukrów .

 2.Dokonaj podziału sacharydów .

 3.Zapisz wzory sumaryczne:) glukozy i fruktozy.

 4.Opisz właściwości  glukozy  i fruktozy.  s.205 i zad. 1 i 2 s.207

 5.Omów budowę glukozy   i  fruktozy.

 6.Wymień zastosowania glukozy i fruktozy oraz zad.7 s.207


39. Badamy właściwości sacharozy – disacharydu.  NaCoBeZU:

 1.Wymień zastosowania sacharozy. s.210

 2.Opisz właściwości fizyczne sacharozy na podst. dośw. s.209 i zad. 1 s.211.

 3. Zapisz wzór sumaryczny sacharozy i równanie reakcji sacharozy z wodą i z.3 s.211.

 4. Zad. 2, 4, 5 s.211


40. Omawiamy występowanie i zastosowanie skrobi  i celulozy - polisacharydów. NaCoBeZU:

 1. Opisz występowanie celulozy i skrobi w przyrodzie. s.212

 2. Opisz właściwości skrobi na podst. doświadczeń ze s.213

 3. Opisz właściwości celulozy.

 4. Zapisz wzory sumaryczne skrobi i celulozy i opisz ich znaczenie i zastosowanie .

 5. Zad. 5 s.217 .